ceska distribucni2

                                                                     zelená linka 800 888 558

Santa Claus poráží Mikuláše 2:1, téměř polovina mikulášské nadílky v letácích jsou čokoládové pamlsky

Praha, 23. listopadu 2018

logo CD

Společnost Česká distribuční, která doručuje akční letáky obchodních řetězců, zpracovala analýzu mikulášských akčních nabídek největších řetězců. V listopadových akčních letácích se speciální mikulášskou nabídkou se Santa objevil 23krát, Mikuláš jen 12krát. Devadesát procent mikulášské nabídky připadá na sladkosti. Průměrná sleva, kterou letos řetězce na mikulášskou nadílku v letácích nabízejí, dosahuje 27 %.

 

Zahraniční motivy jsou v mikulášské nabídce řetězců zastoupeny více, než ty české. Zatímco Mikuláš, čert, anděl, Krtek a Ladovy obrázky dávají dohromady jen 28 % nabídky, Santa Claus, My little Pony, smajlíci nebo Angry birds společně okupují 43 % nabídky. „Nemyslím si, že by český Mikuláš byl v ohrožení. Letáky mají spotřebitelům především předvést šíři nabídky, proto je logické, že v nich před Vánoci najdeme hlavně netradiční produkty, novinky, nebo oblíbené dětské hrdiny,“ řekl Petr Sikora, ředitel společnosti Česká distribuční. Neutrální motivy jako sněhuláci, zlaté mince, stromky či šišky se vyskytovaly na 29 % promovaných produktů.

Typicky českých motivů se v mikulášské nabídce objevuje asi 28 %

Nejvyšší slevy nabízejí obchodníci právě na zboží se zahraničními motivy (28 %), na typicky české motivy je průměrná sleva 24 % a na motivy neutrální 22 %.  „Tradiční oblíbené produkty nemusejí být v nabídce zobrazeny několikrát, obchodníci je zařazují do letáků hlavně proto, aby připomněli, že se svátek kvapem blíží a aby jimi navodili správnou atmosféru,“ vysvětluje Sikora. „Naopak netradiční produkty nebo limitované edice se zákazníkovi musejí představit v co nejrozsáhlejší šíři, aby věděl, jaké novinky si pro něj obchodníci letos přichystali. Šedesát procent lidí totiž v letácích hledá inspiraci k nákupu,“ upřesňuje Sikora.

V mikulášských letácích je 90 % sladkostí, ovoce a ořechy společně dosahují jen 5 %

V nabídce řetězců vede čokoláda (48 %) následovaná bonbony (10 %), perníky a piškoty, sušenkami a želé a oplatkami (všechny po 6 %). Ovoce a ořechy tvoří jen 5 % nabídky, zbývajících 5 % jsou hračky, mikulášské pytlíky či uhlí pro zlobivé děti.

Analyzovány byly speciální mikulášské nabídky letáky sedmi maloobchodních řetězců s platností od 21.11 do 28.11.